laatste week op het project - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Esther Veen - WaarBenJij.nu laatste week op het project - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Esther Veen - WaarBenJij.nu

laatste week op het project

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Dag allemaal!

Hoe gaat het met jullie?
De week is hier echt omgevlogen! Het is een heel raar gevoel dat het er nu zo goed als op zit, ik heb er zo lang naar uitgekeken! Ik had deze ervaring nooit willen missen, ik heb zoveel dingen beleefd die ik anders nooit meegemaakt zou hebben.
Ik heb ook goed nieuws deze week.
Ten eerste zijn de donaties zo goed als rond. Deze week heb ik met het african impact team gesproken en na overleg gaat mijn geld naar drie doelen.
Doel 1 is de school, het gebouw is echt veel te klein en oud. De overheid had geld geschonken om een nieuwe gebouw neer te zetten, maar op het moment dat de ramen en het dak gekocht en geplaatst moesten worden stopten de subsidies ineens. Nu hebben ze inmiddels wel geld om de materialen te kopen, maar niet om de mankracht in te huren voor het dak. Een deel van de dontaie zal hiervoor gebruikt worden. Ik zal bij dit verslag wat foto's plaatsen van het nieuwe gebouw en de kinderen.
Doel 2 is eten voor de kinderen op de school. Dertien maanden geleden heeft de overheid alle subsidies voor leraren en scholen stopgezet. Gelukkig komen de leraren nog steeds opdagen, maar het eten van de kinderen wordt betaald uit donaties aan african impact. Met het geld dat jullie geschonken hebben kan er weer voor een paar maanden eten worden gekocht.
Doel 3 is het weeshuis dat wordt gebouwd op dit moment. Geld is hier van harte welkom om het gebouw zsm klaar te maken voor de weeskinderen. Het gebouw is redelijk ver gevorderd, maar er moeten nog veel dingen worden afbetaald en nu is het dak in de meisjeskamer ook nog gaan lekken. Hier was de donatie ook van harte welkom. Ik heb wat foto's gemaakt vanmiddag, die zal ik zsm plaatsen.
Namens African impact en de kinderen van harte bedankt voor jullie gulle giften!
Daarnaast heb ik nog wat geld overgelaten voor het dorp van 1 van de african impact medewerkers. In zijn dorp woont een vrouw die maar liefst 20 aidswezen onder haar hoede heeft. Er is een enorm tekort aan eten en kleding. Morgen ga ik op een culturele toer naar zijn dorp en zal ik de vrouw en de kinderen ontmoeten. Ik hou jullie hierover op de hoogte!
Ik ben zo ontzettend blij dat we met z'n alle echt iets hebben kunnen betekenen om het leven van de kinderen hier iets beter te maken. Bedankt hiervoor!
Daarnaast heb ik nog meer goed nieuws! Ik heb een nieuwe baan!! Ik start per 1 maart bij Zeeman waar ik verantwoordelijk wordt voor de nachtmode, zwemkleding en accessoires. Daar heb ik echt enorm veel zin in! Hou de zeeman dus vanaf eind volgens jaar goed in de gaten :).
Ik ga nu wat foto's plaaten, ook op veler verzoek wat foto's van ons flintstone huis.
Daarnaast zal ik proberen om zondag nog een update te geven van mijn activiteiten van de laatste week.

Dikke kus,

Esther

  • 06 Februari 2010 - 16:17

    Maaike:

    Hi Esther,

    Wat heb je weer mooie verhalen en foto's! Wat vliegt de tijd hè als het leuk is! Fijn dat Bas snel komt en jullie nog even samen hebben.Veel plezier nog
    Liefs, Maaike

  • 06 Februari 2010 - 16:19

    Maaike:

    p.s.
    't is wel bloedje heet bij jou zie ik! Heb je er geen last van? Of juist lekker!?
    X, Maaike

  • 07 Februari 2010 - 18:18

    Dayen:

    Hihihihihi.....jezus schoenen rules :)

  • 08 Februari 2010 - 08:04

    Stichting Muses:

    Hee Esther!
    Je hebt je geld echt super goed besteed zeg! Daar mag je echt trots op zijn. echt fijn om iets goed voor de mensen daar te doen he, dat maakt echt meteen heel je dag! dus ik vind het super om te lezen dat jij de mensen daar hebt geholpen om weer een beetje gelukkiger te zijn! Dus goed bezig!
    Groetjes Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Wildlifefotografie St.Lucia Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2010

Het zit er op helaas

19 Februari 2010

het gaat prima hier!

14 Februari 2010

Vakantie!!

07 Februari 2010

De laatste dag

05 Februari 2010

laatste week op het project
Esther

Actief sinds 16 Dec. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 16911

Voorgaande reizen:

09 Januari 2010 - 24 Februari 2010

Wildlifefotografie St.Lucia Zuid-Afrika

Landen bezocht: