start week 2 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Esther Veen - WaarBenJij.nu start week 2 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Esther Veen - WaarBenJij.nu

start week 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 Januari 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Dag allemaal,

Week 2 is van start gegaan en het waren weer drukke dagen!
Maandag hebben we een plan gemaakt voor de conservation club op de high school in Khula village. Dit is een club die de highschool zelf heeft opgericht en ze hebben als doel om de mensen meer bewust te maken van hun omgeving, de natuur en om de vervuiling te reduceren. Eind vorig jaar had de club een idee om kompost te gaan maken om een tuin te starten. Op dit moment gaan veel kinderen zonder ontbijt naar school omdat er gewoon geen geld voor is. Een groentetuin zal dus voor de school een enorme aanwinst zijn!
We hebben een aantal mensen onder de vrijwilligers die hier wel enige know how van hebben en dus hebben we besloten kompost te gaan maken en te starten met een groentetuin. De les was vandaag en ging erg goed. Onder ons zijn een aantal die erg goed zijn in lesgeven, niet ik ;), en de les verliep dus prima! Wel erg spannend om zo'n school in te lopen waar je vervolgens door honderden studenten wordt aangestaart als een soort attractie :)
Verder hebben we deze week een boottocht gemaakt op het zout water meer in St Lucia om hippo's, vogels en krokodillen te fotograferen. Dit was erg leuk, al vallen mijn foto's wat tegen vind ik zelf. Of misschien wordt ik zelf gewoon te kritisch :)
Gisteren was een hele leuke dag. We zijn gestart met ons werk bij het crock centre. Vanaf volgende week gaan we echt helpen met eieren verzamelen en opmeten, maar gisteren hebben we met name klusjes gedaan. Zo heb ik samen met Casey en Theo een waterbassin in een krokodillen verblijf schoon gemaakt. Lees; een waterbak met een hoop blubber en kikkers leeghalen met op 5 meter afstand 5 krokodillen! Een van die krokodillen heeft zelfs iemands arm afgebeten toen deze nog vrij rond liep. Dat is ook precies de reden dat hij is opgehaald door het centrum om verdere ongelukken te voorkomen. Er hield dus steeds 1 van ons de wacht en de andere waren aan het werk. Het ging prima! Verder hebben we een aantal bankjes opgeknapt wat best leuk was om te doen. Het leuke van het centrum is dat het aan het randje ligt van het Isimangaliso park en er dus ook mooie vogels te vinden zijn en er op 2 meter afstand een baby bushbock naast ons stond! Erg leuk en het heeft weer mooie foto's opgeleverd! Ik hoop snel weer wat nieuwe foto's te plaatsten!
Verder hebben we gisteren weer een gamedrive gemaakt in het park en hebben we diverse antilopen gezien. Ook zijn we erg dicht bij een family neushoorns geweest. Erg mooi.
Ik ben dus de hele ochtend bezig geweest om 370 foto's uit te zoeken en te bewerken!
Deze week staan er nog meer leuke dingen op de agenda. Vanavond gaan we naar het crock centre om te zien hoe de krokodillen worden gevoerd en zijn we daarna uitgenodigd bij een braai.
Morgen vroeg uit te veren want om 4.00 uur gaan we naar het Hluhluwe Umfilosi park. Dat is het grootste wildlife park hier in de buurt waar ze de big 5 hebben! Hier in het park hebben ze alleen de big 4, ze hebben geen leeuwen hier. Ik hoop echt wat leeuwen en cheeta's te zien!
Vrijdag gaan we weer naar De Undunu pan om afval te ruimen en bomen te planten en daarna ga ik met 3 meiden naar Mozambique waar we turles gaan spotten, met wilde dolfijnen gaan zwemmen en ik hoop ook nog een beetje te kunnen oefenen met surfen. Ik heb in ieder geval surf shorts gekocht, want de vorige keer bleef mijn bikini broekje maar afzakken. Zeer genant ;) Ik hoop ook dat mijn kin weer een beetje is genezen. Ik dacht de vorige keer dat het een goed idee was om het body board vast te drukken met mijn kin om te zorgen dat het niet alle kanten op ging... geen goed idee... ik loop nu rond met een schaafwond van 2cm, erg charmand hahaha.
Er staan dus weer een heleboel mooie dingen op het programma!
Ik hou jullie op de hoogte.

Kus, Esther

  • 21 Januari 2010 - 08:21

    Dayenne:

    Hoi Mop,
    Meissie toch, ik had niet begrepen dat door het body boarden je hele kin ook nog eens stuk was gegaan! Dacht dat je alleen bont en blauw was! Niet dat dat dan zo fijn is, maar zo'n schaafwond is zeker niets :( Tegen de tijd dat je weer teruggaat is alles weer weg denk....
    Jeetje wat knap dat je in een bassin vol kroks hebt staan werken!Lef!Jij met je enge verhalen :)
    Ik kijk uit naar je foto'...enne geen idee wat een baby bushbok is??
    Iets kleins...hihihi!
    Hebben de nijlpaarden je tot nu toe met rust gelaten?
    Take care,
    Dayenne

  • 21 Januari 2010 - 18:59

    Karin:

    Hi Es,

    Wat een fantastische verhalen allemaal, is even anders dan bij de Hunkie werken... ;)
    Veel plezier, geniet en tot snel!

    Kus, Ka

  • 21 Januari 2010 - 19:47

    Manon:

    hi,

    ben wel erg benieuwd naar de foto's en aan de eerste foto's te zien wordt jezelf echt een beetje kritisch :-)

    Geniet ze!

    gr.manon

  • 23 Januari 2010 - 09:13

    Stichting Muses:

    He Esther!
    goed bezig allemaal! ook leuk dat je in verschillende projecten bezig bent, zo kun je nog eens afwisselen ;). suc6 met de foto's plaatsen en natuurlijk veel plezier in Mozambique!
    Groetjes Nicole

  • 27 Januari 2010 - 16:39

    Astrid:

    Hi Essie
    wat klinkt dat super allemaal, echt helemaal top. Je foto's zijn ook prachtig, mooi om zo even vanuit saai kantoorpand met vrieskou buiten te bekijken! Geniet ervan, lfs As

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Wildlifefotografie St.Lucia Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2010

Het zit er op helaas

19 Februari 2010

het gaat prima hier!

14 Februari 2010

Vakantie!!

07 Februari 2010

De laatste dag

05 Februari 2010

laatste week op het project
Esther

Actief sinds 16 Dec. 2009
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 16932

Voorgaande reizen:

09 Januari 2010 - 24 Februari 2010

Wildlifefotografie St.Lucia Zuid-Afrika

Landen bezocht: